Direct anoniem hulp voor jongeren
De nieuwe website www.jongerenhulponline.nl is bedoeld om jongeren snel, anoniem en gratis hulp te bieden en te voorkomen dat ze -al googelend- verdwalen in het woud van instanties, hulpverleners, websites en bedrijven. Het voordeel is dat er met deze website voor jongeren een vertrouwde plek ontstaat waar ze op een laagdrempelige manier toegang kunnen krijgen tot directe hulp. Jongeren Hulp Online is een initiatief van het Nederlands Centrum Jeugdgezondheid (NCJ) en Alles is Gezondheid.
Bekende hulplijnen bundelen krachten
De zes organisaties die nu meedoen met Jongeren Hulp Online zijn: De Kindertelefoon, De Luisterlijn, @ease, PratenOnline, MIND Korrelatie en 113 Zelfmoordpreventie. Bij elkaar dekken ze heel veel soorten problemen van jongeren af met passende (eerste) hulp.De ondersteuning van de aangesloten hulplijnen verschilt: van het praten over je gevoelens met een getrainde vrijwilliger tot het inroepen van een professional in een situatie waarin de nood hoog is. Maar in alle gevallen zijn ze er (mede) om jongeren te helpen: met een luisterend oor, tips, adviezen en doorverwijzing. Of het nou gaat om chatten, appen, mailen en bellen: de ondersteuning die Jongeren Hulp Online samenbrengt is allemaal anoniem en gratis.
Meer psychische problemen door corona
In juni 2020 waarschuwen het Sociaal en Cultureel Planbureau en het Trimbos Instituut dat de coronacrisis voor meer psychische problemen kan zorgen. Mensen worden mogelijk eenzaam, raken hun baan kwijt en gaan wellicht meer drank en drugs gebruiken. Ook jongeren worden genoemd als risicogroep. Het contact met leeftijdgenoten is beperkt, de school is weggevallen als vangnet, de nabije toekomst is onzekerder en de coronatijd maakt het extra zwaar als je -als jongere- al psychische klachten hebt zoals somberheid, stress of angsten.
Inspelen op nieuwe ontwikkelingen in de gezondheidsbranche
Ben jij in staat om in te spelen op de veranderende behoeften van jongeren? Mijn visie: kijk goed wat er gebeurt in jouw markt en zet de behoefte van de klant centraal in jouw marketing aanpak. Kies voor een onderscheidende propositie van jouw producten en diensten en zorg dat je online zichtbaar bent. Want door online te laten zien waar je goed in bent, word je ook beter gevonden. Ik help je graag, vul de QuickScan in en ik neem contact met je op.