verse groentenpakketten

Verse groentenpakketten onder merknamen Conimex, Knorr en Unox

Vorige week vond bij supermarktketen Deen de introductie plaats van vijf verspakketten die onder de merknamen Conimex, Knorr en Unox, te vinden zijn op de AGF-afdeling. Ieder pakket levert minimaal 200 gram groente per persoon.  Omdat consumenten de norm van 250 gram groenten per dag meestal niet halen willen telersorganisatie ZON en Unilever via deze nieuwe samenwerking het consumeren van verse groenten van eigen bodem een stevige impuls geven.  Een voor de hand liggende groenteninnovatie  die het voor de consument gemakkelijker maakt om gezonder te eten.

Seizoensgroenten

Michiel F. van Ginkel, algemeen directeur van Zon: ‘We willen de consument weer meenemen in het bereiden van verse groenten door de seizoenen heen. Het lijkt soms of we vergeten zijn dat elk jaargetijde zijn eigen unieke aanbod heeft. Dat willen we weer onder de aandacht brengen. Met lekkere producten die gezond zijn en lokaal worden geoogst door telers die wij een gezicht geven. Het gaat hierbij om seizoenspakketten: denk bijvoorbeeld aan erwtensoep. In april begint natuurlijk de aspergetijd.’

Recepten met voldoende groenten

Sarah Richardson, marketingmanager bij Unilever Benelux: ‘Niet iedereen vindt het makkelijk om als het ware met de seizoenen mee te koken. Daarvoor hebben mensen niet altijd de inspiratie, de tijd of de overtuiging dat er een maaltijd op tafel komt die applaus oogst. Wij hebben met de merken Unox, Knorr en Conimex veel ervaring met de Nederlandse consument, de smaakvoorkeuren in ons land, en de recepturen die vaak gebruikt worden. Deze kennis hebben we ingezet om samen met Zon verspakketten te ontwikkelen die altijd lukken, heerlijk smaken en het makkelijk maken om een groot deel van de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid groenten te halen.’

Samenwerking

Zon en Unilever hebben de samenwerking opgezocht, omdat de marketing- en verkoopactiviteiten van Zon als leverancier van verse groenten en fruit en de sterke en bekende merken van Unilever elkaar uitstekend aanvullen. ‘Een logische en gezonde combinatie’, laten beide organisaties in een persbericht weten.

Foodmarketing

Wil jij ook inspelen op de nieuwste trends in food? Ik heb hier veel ervaring mee en ik help je graag. Neem contact met mij op dan kan ik bekijken wat ik voor jou kan betekenen.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *