service aan klant optimaliseren

Chanel gaat digitale technologie inzetten om service aan klant te optimaliseren

Het luxe merk Chanel en Farfetch, een wereldwijd technologieplatform voor de mode-industrie, hebben een wereldwijde samenwerkingsovereenkomst gesloten om een reeks digitale initiatieven te ontwikkelen.  Chanel is het nieuwste merk dat zich verbindt aan het online platform Farfetch, ook Burberry en Fendi zochten eerder de samenwerking met Farfetch op.

Online en offline met elkaar verbinden

Chanel heeft ontwikkelingen op het gebied van digitalisering altijd grotendeels afgehouden en verkoopt tot op de dag van vandaag en kleding en lederwaren enkel nog via de traditionele retailkanalen. Farfetch, dat honderden boetieks over de hele wereld een online platform biedt, heeft een totaaloplossing voor luxe retailers waarbij de online en fysieke wereld verbonden worden. Zowel Chanel als Farfetch delen de visie dat technologie het mogelijke maakt om de ultra-gepersonaliseerde ervaringen te realiseren in hun echte en digitale leven.

Bruno Pavlovsky, Chanel’s Fashion President: “We zijn erg enthousiast over dit innovatiepartnerschap. We willen onze klanten de mogelijkheid bieden om de merkwaarden verder te ervaren en iets te voelen dat authentiek en uniek is voor Chanel. We zijn ervan overtuigd dat digitale nooit het gevoel zal vervangen dat je in een paskamer zit en een Chanel-stuk probeert. Maar we willen onze achterban wel een ‘zo persoonlijk mogelijke service bieden voor zij die dat willen’,

Pavlovsky noemt als voorbeeld het ontwerpen van een in-store app, waarbij klanten hun voorkeuren en maten door kunnen geven voordat zij een winkel van Chanel binnenstappen. Het aanwezige personeel kan de service zo specifiek afstemmen op de wensen van de klant. Dat is een manier om de binding met de klanten te versterken en de klantbeleving te verbeteren.

Innovatieve technologie

Het onderdeel Store of the Future van Farfetch is een op maat gemaakt pakket technologieën dat is ontwikkeld om merken en boetieks te helpen de klantreis te verbeteren door offline en online werelden te overbruggen. Farfetch’s Store of the Future-technologie is gebaseerd op de principes van klantgerichtheid, op maat gemaakte oplossingen en mobiele technologie. In tegenstelling tot andere retailtechbedrijven is Farfetch SoF een open platform: het staat open voor andere startups om bovenop een gemeenschappelijk API- en gegevensraamwerk te bouwen. Deze ‘single view of data’, die ervaringen in de winkel koppelt aan online activiteiten van consumenten, vormt de kern van de waarde propositie voor zowel merken, retailers als consumenten.

Marketing in de schoonheidsbranche

Wil jij ook inspelen op de nieuwste ontwikkelingen in de markt? Ik help je graag. Neem contact met mij op, dan kan ik kijken wat ik voor je kan betekenen.
.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *