Cosmetica innovaties 2016

De beste cosmetica innovaties van 2016

Op 9 maart werden de Beauty Astirs,  de ‘Oscars’ van de beste cosmetica introducties van het jaar 2016 uitgereikt door de BeautypersNL. Alleen professionele beautyjournalisten, die regelmatig publiceren over beauty, kunnen lid worden van BeautypersNL. Omdat zij dagelijks overspoeld worden met nieuwe lanceringen, weten deze professionals als geen ander wat er speelt in beautyland. De winnaars van 2016 waren cushion foundations, gepersonaliseerde cosmetica in de vorm van druppels en boosters en wenkbrauwproducten. Dit zijn de producten die worden bestempeld als de meest innovatieve cosmeticaproducten van 2016 en zijn winnaar van de Overall Trend Beauty Astirs.

Cushion Foundations

Behalve strobing en contouring zijn vooral de cushion foundations een opvallende trend. Niet zo gek, want hiermee breng je je foundation haast professioneel aan met een bijbehorend sponsje/kussentje. Trendsettende cushion foundations zijn er bij meerdere merken, bijvoorbeeld bij Estée Lauder, L’Oreal Paris, Yves Rocher, Dior, Lancôme en ze zijn er in verschillende prijsklasse.

Druppels en boosters

2016 was het jaar van de gepersonaliseerde cosmetica. Cosmetica op maat met boosters of wel druppels die je toevoegt aan je eigen schoonheidsproducten en die daardoor de werking ervan versterken of veranderen en zich zo aanpassen aan jouw persoonlijke huidbehoefte. Denk aan: Boosters van Clarins, Boosters van Paula’s Choice, De Honey Bronze Drops of Sun van The Body Shop

Wenkbrauwproducten

De perfecte wenkbrauw is een absolute trend! Ze lijken inmiddels belangrijker dan de lippen. Wenkbrauwen doen immers ontzettend veel voor je gezicht. Daarom is het belangrijk om dejuiste tools in huis te hebben. En daar spelen merken als Anastasia, Divaderme, Make-up Studio, Blèzi, Delilah en nog vele anderen handig op in. Top dat er zoveel keus is! Wenkbrauwproducten die in 2016 echt nieuw waren zijn de kleurende substanties –van blond tot zwart- die direct uit de huls met een borsteltje/tool worden aangebracht.

 Waarom cosmetica innovaties in jouw salon of kliniek?

Door innovatieve producten en ideeën in te zetten in je eigen salon of kliniek kun je je onderscheiden van je directe concurrenten. Het geeft jouw klanten bovendien een reden om jouw producten en/of diensten af te nemen en het draagt bij aan jouw onderscheidend vermogen. Veel mensen vinden het leuk om iets te lezen over nieuwe producten, het is dus ook prima content voor je blog of website!

Reacties

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *