Contentstrategie

Content strategie

Bij een contentstrategie bepaal je welke content (thema’s, onderwerpen) zowel voldoen aan de vraag van de websitebezoeker én die aan jouw bedrijfsdoelstellingen bijdragen. De contentstrategie is het basisdocument van waaruit de content voor de website gestructureerd (of opnieuw gestructureerd) wordt.

Het bepalen van een contentstrategie bevat de volgende onderdelen

  • Uitgangspunt is het onderscheidend vermogend van jouw bedrijf, product of merk. Welke behoefte vul jij in voor de consument en wat doe jij anders als je concurrenten?
  • Bepalen content strategie/ thema’s: welke content is relevant voor welke doelgroepen en hier prioriteit in aangeven.
  • Formuleren doelstellingen website
  • Plan invulling nieuwe content strategie op website

Nadat de nieuwe content strategie is vastgesteld wordt de huidige indeling van de website geanalyseerd en wordt er een voorstel gemaakt voor een nieuwe indeling. Indien nodig maken we nieuwe categorieën en sub pagina’s aan. Tevens wordt de nieuwe naamgeving van de categorieën en subcategorieën vastgesteld, mede op basis van relevante zoekwoorden.

Site map

De output is een nieuwe sitemap: een lijst met bestaande pagina’s die ongewijzigd blijven, nieuwe pagina’s, pagina’s waarvan naam aangepast moet worden (met redirects) en vervallen pagina’s (met redirects). De contentstrategie kan worden aangevuld met de implementatie van de gewenste veranderingen (doorvoeren veranderingen op de website zelf zoals URL’s en redirects, aanpassen teksten en herschrijven blogs) en/of de optimalisatie van je website.

De communicatie vindt plaats via e-mail en/of telefoon. In dit voorstel is maximaal 1 uur overleg inbegrepen gedurende het gehele traject. Daarnaast moet je zelf ook een aantal uren reserveren voor voorbereidende werkzaamheden en overleg.

Wil je weten hoe er meer bezoekers naar je website kunt trekken en hoe je zo veel mogelijk leads of afspraken kunt genereren door middel van een goede contentstrategie? Mail je naam en de URL van je website. Ik laat je dan snel weten wat de mogelijkheden voor jouw bedrijf zijn om met behulp van een goede contentstrategie meer klanten te werven.