content marketing strategie

Wat is content marketing strategie?

Content marketing strategoe is het verspreiden van content die de klant écht helpt. In het juiste formaat, via het juiste kanaal en op het juiste moment. Bij content marketing is het doel om jouw doelgroep te laten weten hoe jij kunt helpen bij het oplossen van hun problemen.  De kunst van content marketing is dat je bereid bent om je (vak) kennis te delen over een bepaald onderwerp. Je geeft jouw doelgroep  informatie waar ze online naar op zoek zijn.  Informatie waar ze echt blij mee zijn en die ze verder helpt.  Daardoor zal de betrokkenheid van (potentiele) klanten bij jouw bedrijf, product of dienst als vanzelf groter worden en zal ook de merkbekendheid toenemen.

Welke content?

Welke specifieke kennis, producten of diensten heb jij die anderen in jouw markt of vakgebied niet hebben? Voor welke doelgroep is die boodschap bedoeld en wat kun je daarover vertellen? Je kunt niet overal goed in zijn, het is belangrijk dat je hierin de juiste keuzes maakt.  Contentstrategie is het bepalen van de content (onderwerpen, thema’s) die jij nodig hebt op jouw website om jouw bedrijfsdoelstellingen te bereiken.  Vervolgens kun je de content in verschillende vormen gaan aanbieden: tekst, video, afbeeldingen.

Het is belangrijk om te beseffen dat content marketing nadrukkelijk iets anders dan de pushstrategie waar veel bedrijven nog steeds gebruik van maken. Veel bedrijven benaderen hun doelgroepen actief om bepaalde producten of diensten te verkopen.  Dit wordt door veel mensen die op dat moment het product of de dienst niet nodig hebben als opdringerig en lastig vallen ervaren. Als je kiest voor content marketing dan zul je moeten stoppen met het ‘aansmeren’ van producten.  Je hebt er een totaal andere ‘mindset’ voor nodig. Het is niet voor iedereen geschikt, het moet wel bij je persoonlijkheid en je bedrijfsaanpak passen.

Via welke kanalen?

Je kunt de content plaatsen op de je eigen kanalen , meestal zijn dat je eigen website of eigen social media kanalen. Via social media marketing kun je de content verder verspreiden.  Dit zorgt ervoor dat het bereik van je content toe zal nemen en je stimuleert hiermee de dialoog met (potentiele) klanten.

Waarom content marketing?

Content marketing is een slimme manier om klanten te krijgen die bij je passen en die bij je blijven. Je bent online beter zichtbaar en je vermijdt Adblockers

  • Je vergroot je zichtbaarheid in Google en Social Media
  • Je vestigt je reputatie of merkbekendheid
  • Je trekt klanten aan die bij je passen
  • Je hebt vaker interactie met je klanten

Wil jij beginnen met content marketing?

content marketing bloggen

Content marketing lijkt gemakkelijk, maar dat is het niet.  Mensen zijn actief op zoek naar goede informatie over een bepaald onderwerp en als de content goed is bepaalt men zelf wel hoe relevant het is.

Kwaliteit vereist niet alleen een professionele aanpak maar ook kennis van de branche. Welke content is relevant voor jouw doelgroep? Waar is jouw doelgroep online te vinden en hoe bereik je ze? Wie concurreert er met je om aandacht van de (potentiele) klant en hoe optimaliseer je jouw content voor optimale vindbaarheid?
Ik ga samen met jou op zoek naar jouw sterke punten en het onderscheidend vermogen van jouw bedrijf.  Dit vertalen we in een contentstrategie.  Het wordt altijd maatwerk, want iedere ondernemer is uniek, heeft  zijn eigen unieke propositie en doelgroep. Samen met jou maak ik de vertaalslag naar jouw business, jouw boodschap en jouw doelgroep.  Ik heb de kennis en ervaring om je hierbij te helpen:

  1. Passie voor online marketing: fulltime actief op internet sinds 1999.
  2. Kennis van de markt. trends en ontwikkelingen in food, health, beauty en wellness
  3. Ondernemer met visie, daadkracht en creativiteit. Founder van Beautyspot.nl en Eetjemooi.nl en diverse andere websites en webwinkels. Ik weet hoe internet werkt.
  4. Specialist contentmarketing, social media marketing en SEO
  5. Vakkundig: Nima C, docent marketing aan HBO en SRM.
  6. Praktisch. Plan opstellen en gewoon doen. Daarna meten, weten en verbeteren.
  7. Kennis overdragen: ik deel mijn kennis en ervaring graag met anderen
  8. Humor. Ik neem mezelf niet altijd even serieus.

Wil je weten hoe je content marketing kunt inzetten om  bezoekers naar je website te trekken? Mail je naam en de URL van je website. Ik laat je dan snel weten wat de mogelijkheden voor jouw bedrijf zijn om met behulp van content marketing meer klanten te werven.