Voedingsbranche

Mensen zijn steeds bewuster met hun voeding bezig. Het groeiende bewustzijn van die verantwoordelijkheid maakt dat de samenleving maar ook individuele consumenten steeds andere en hogere eisen stellen aan producenten en distributeurs van voedsel. Er spelen verschillende trends tegelijkertijd.

EERLIJKE VOEDING

Eerlijke voeding, gezonde voeding en dan het liefst duurzaam geproduceerd.  Mensen letter er steeds vaker op of er iets aan producten wordt toegevoegd wat er van nature niet in hoort (denk aan E-nummers, pesticiden). Ook de wijze waarop het product gemaakt is staat in de belangstelling. Waar komt het vandaan? Is het biologisch en/of duurzaam geproduceerd? Het steunen van lokale ondernemers en kopen bij de boer staat steeds vaker in de belangstelling.

OPKOMST VAN OBESITAS

Obesitas is een snel groeiend wereldwijd probleem, de gevolgen van obesitas zijn groot. Vooral de aan het overgewicht gerelateerde gezondheidsklachten zoals suikerziekte, slaapapneu en hart- en vaatziekten kunnen een kortere levensverwachting tot gevolg hebben. Daarnaast moet niet worden onderschat welke rol obesitas kan spelen in het dagelijkse leven. Alledaagse activiteiten kunnen soms erg moeilijk of zelfs onmogelijk worden.

GENIETEN VAN VOEDING

Maar mensen kunnen ook enorm genieten van voeding. Omdat het gezellig, lekker en goed voor je is. Ook het samen beleven van eten en drinken, social dining, wordt steeds belangrijker.

MARKETING IN DE VOEDINGSBRANCHE

Hoe zorg je ervoor dat klanten, ook in de toekomst, voor jou kiezen? Ben jij in staat om in te spelen op de behoefte van deze veranderende klant? Hoe kun je als diëtist, voedingsdeskundige, leefstijlcoach of personal trainer bijdragen aan een gezondere leefstijl en gezonde voeding van de consument?

Mijn visie: zet de klant centraal, kies voor een onderscheidende propositie van jouw praktijk en zorg dat je online zichtbaar bent. Want door online te laten zien waar je goed in bent, word je ook beter gevonden.  Daarom ontwikkelden wij voor professionals, therapeuten en coaches met een eigen praktijk een praktische marketing aanpak die zorgt voor meer bekendheid en meer nieuwe klanten voor jouw praktijk.

Volg hieronder nieuwste trends en ontwikkelingen in de voedingsbranche en pak je kansen.

groenten en fruit BTW vrij

Ludieke oproep om groente en fruit toch btw vrij te maken.

Tijdens de presentatie van het regeerakkoord afgelopen nazomer,…
verse groentenpakketten

Verse groentenpakketten onder merknamen Conimex, Knorr en Unox

/
Verse groentenpakketten onder merknaam Vorige week vond bij…
voorraad bijhouden met app

Je voorraad boodschappen thuis bijhouden met een app

/
App om voorraad te beheren Weet je dat de gemiddelde consument…
innovatieve food producten

Innovatieve food producten die bijdragen aan een gezonder eetpatroon

/
Innovatieve food producten Negen op de tien mensen eten te weinig…
groenten innovatie

Groente en fruit uit de gratie? Tijd voor innovatie!

/
De Telegraaf meldt vanochtend dat groente en fruit uit de gratie…
Fastfood van vet naar vers in VS

Fastfood in Verenigde Staten van vet naar vers?

/
Van vet naar vers In totaal heeft 70,7 procent van de Amerikanen…
Mc Vegan mac Donalds

Hamburgerketen Mac Donalds introduceert McVegan

/
Mac Vegan komt eraan Mac Donalds is rijk geworden door het verkopen…
groenten en fruit btw vrij

Groente en fruit btw-vrij maken om gezond eten te stimuleren?

/
Momenteel wordt er 6% btw berekend op groente, fruit en andere…
gezond en vitaal oud worden

50 plussers over dé manier om gezond en vitaal oud te worden.

/
Dat 98% van de 50 plussers gezond en vitaal oud worden zeer belangrijke…

Foodtrends 2015: terug naar de basis

Foodtrends 2015 De belangrijkste trends in de voedingsbranche…