Voedingsbranche

Mensen zijn steeds bewuster met hun voeding bezig. Het groeiende bewustzijn van die verantwoordelijkheid maakt dat de samenleving maar ook individuele consumenten steeds andere en hogere eisen stellen aan producenten en distributeurs van voedsel. Er spelen verschillende trends tegelijkertijd.

EERLIJKE VOEDING

Eerlijke voeding, gezonde voeding en dan het liefst duurzaam geproduceerd.  Mensen letter er steeds vaker op of er iets aan producten wordt toegevoegd wat er van nature niet in hoort (denk aan E-nummers, pesticiden). Ook de wijze waarop het product gemaakt is staat in de belangstelling. Waar komt het vandaan? Is het biologisch en/of duurzaam geproduceerd? Het steunen van lokale ondernemers en kopen bij de boer staat steeds vaker in de belangstelling.

OPKOMST VAN OBESITAS

Obesitas is een snel groeiend wereldwijd probleem, de gevolgen van obesitas zijn groot. Vooral de aan het overgewicht gerelateerde gezondheidsklachten zoals suikerziekte, slaapapneu en hart- en vaatziekten kunnen een kortere levensverwachting tot gevolg hebben. Daarnaast moet niet worden onderschat welke rol obesitas kan spelen in het dagelijkse leven. Alledaagse activiteiten kunnen soms erg moeilijk of zelfs onmogelijk worden.

GENIETEN VAN VOEDING

Maar mensen kunnen ook enorm genieten van voeding. Omdat het gezellig, lekker en goed voor je is. Ook het samen beleven van eten en drinken, social dining, wordt steeds belangrijker.

MARKETING IN DE VOEDINGSBRANCHE

Hoe zorg je ervoor dat klanten, ook in de toekomst, voor jou kiezen? Ben jij in staat om in te spelen op de behoefte van deze veranderende klant? Hoe kun je als diëtist, voedingsdeskundige, leefstijlcoach of personal trainer bijdragen aan een gezondere leefstijl en gezonde voeding van de consument?

Mijn visie: zet de klant centraal, kies voor een onderscheidende propositie van jouw praktijk en zorg dat je online zichtbaar bent. Want door online te laten zien waar je goed in bent, word je ook beter gevonden.  Daarom ontwikkelden wij voor professionals, therapeuten en coaches met een eigen praktijk een praktische marketing aanpak die zorgt voor meer bekendheid en meer nieuwe klanten voor jouw praktijk.

Volg hieronder nieuwste trends en ontwikkelingen in de voedingsbranche en pak je kansen.

gezond eten stimuleren

Onderzoek hoe gezond eten te stimuleren

Meer groenten en minder vlees eten De meeste mensen in Nederland…
voedinghype gemberthee

Hoe voedingshypes onze gezondheid beinvloeden

Voedingshypes en gezondheid Veel mensen vinden het belangrijk…
food trends 2019 nederland

Trends in de voedingsbranche 2019

Trends in de voedingbranche 2019 De consument besteed steeds…
eten uiterlijk

De relatie tussen voeding en het uiterlijk

Relatie tussen voeding en het uiterlijk Is er een verband tussen…
rode wijn migraine

Rode wijn kan migraine aanval uitlokken

Rode wijn en migraine Dat voeding en gezondheid samenhangen…
preventieakkoord overgewicht

Maatregelen in Nationaal preventieakkoord tegen overgewicht onvoldoende

Nationaal preventieakkoord tegen overgewicht In het Nationaal…
natuurlijk etiket groente

Natuurlijk etiket op groenten en fruit bij Jumbo

Natuurlijk etiket op groenten en fruit Deze zomer voert Jumbo…
groente eten kind stimuleren

Tovergroentjes moeten kinderen stimuleren om meer groenten te eten.

Groenten eten bij kinderen stimuleren Hoe kun je het eten van…
Diabetes type 2 genezen met voeding

Diabetes type 2 genezen met voeding- Foodtrucktour in Brabant

Diabetes type 2 en voeding De hele maand mei rijdt er een foodtruck…
gezonde voeding rimpels

Effect van gezonde voeding op rimpels bewezen

Effect gezonde voeding op rimpels bewezen Arts-onderzoeker Selma…