Trends en ontwikkelingen in de schoonheidsbranche

De komende jaren gaat er veel veranderen in de professionele schoonheidsbranche. Hiertoe behoren niet alleen schoonheidssalons, maar inmiddels zijn ook huidtherapeuten, cosmetisch artsen en klinieken voor plastische chirurgie op deze markt actief. Er komt nieuwe wetgeving en het toezicht zal worden verscherpt. Het kaf zal van het koren worden gescheiden, de echte beautyprofessional blijft.

Maar ook de beschikbaarheid van nieuwe technologieën heeft geleid tot een toenemende kloof tussen wat mensen willen in dit digitale tijdperk en wat bedrijven daadwerkelijk in staat zijn te bieden. Verwachtingen van klanten veranderen met elk innovatief product en iedere nieuwe dienst. Bijzondere digitale ervaringen die zij opdoen bij het ene bedrijf, verlangen zij ook van jouw organisatie.

Pak je kansen

Welke trends en marktontwikkelingen zijn relevant voor ondernemers, merken en professionals in de schoonheidsbranche? En speel jij al voldoende in op deze trends en ontwikkelingen? Of liggen er voor sommige bedrijven kansen in voeding, de eerstelijnszorg of  preventieve wellness?.

Ben jij in staat de (digitale) wensen van klanten te beantwoorden? Bedrijven hebben geen keuze meer. Het is digitaliseren of ten onder gaan. Kijk goed wat er om je heen gebeurt en pak je kansen.

Heb je te weinig tijd of vind je het moeilijk om nieuwe trends en ontwikkelingen te implementeren in jouw bedrijf zodat je klaar bent voor de toekomst?  Ik help je graag bij het versterken van jouw (online) propositie. Vul de quickscan in.

Disruptie in de huidzorg

Disruptie in de huidzorg

/
Disruptie in de huidzorg Een schoonheidsspecialiste… houdt…
echte beautyprofessional

Ben je een échte beauty professional? Over het kaf en het koren.

/
Beauty professionals: wie zijn het en waar staan ze voor? Gezien…
verwachtingen schoonheidsbranche

Welke verwachtingen hebben schoonheidsspecialisten zelf van hun toekomst

/
Hoe denkt de schoonheidsspecialist over de toekomst van de schoonheidsbranche Ik…
jantine van t klooster voorzitter anbos

Eindelijk witte rook bij ANBOS! Jantine van ’t Klooster gaat aan de slag.

/
Als online marketing strateeg houd ik natuurlijk alle trends…
schoonheidsspecialist toekomst

Bestaat dé schoonheidsspecialist over 10 jaar nog?

/
De toekomst van de schoonheidsspecialiste is onzeker De professionele…
toekomstvisie salon kliniek praktijk

Heb jij een toekomstvisie of ben je te druk bezig met je vak?

/
Als ondernemer ben je waarschijnlijk ook vandaag weer heel druk…
salonmerken toekomst

De toekomst van een exclusieve salonmerk wordt bepaald door de fabrikant

/
Vanaf ongeveer 2012 heeft de cosmeticamarkt al te maken met een…
goed werkende website schoonheidssalon

Minderheid van Nederlandse schoonheidssalons heeft goede website

/
Telefoonboek.nl onderzocht het aantal werkende websites van beautyprofessionals…
health en beauty webshop

Online bestedingen in health en beauty stijgen. Dus een webshop beginnen?

/
De totale bestedingen aan health en beauty (online + offline)…
Kandidaat voorzitter Anbos

Leden dragen nieuwe kandidaat voor als voorzitter van Anbos.

/
Wie wordt de nieuwe voorzitter van Anbos? Kernleden hebben een…