Trends en ontwikkelingen in de schoonheidsbranche

De komende jaren gaat er veel veranderen in de professionele schoonheidsbranche. Hiertoe behoren niet alleen schoonheidssalons, maar inmiddels zijn ook huidtherapeuten, cosmetisch artsen en klinieken voor plastische chirurgie op deze markt actief. Er komt nieuwe wetgeving en het toezicht zal worden verscherpt. Het kaf zal van het koren worden gescheiden, de echte beautyprofessional blijft.

Maar ook de beschikbaarheid van nieuwe technologieën heeft geleid tot een toenemende kloof tussen wat mensen willen in dit digitale tijdperk en wat bedrijven daadwerkelijk in staat zijn te bieden. Verwachtingen van klanten veranderen met elk innovatief product en iedere nieuwe dienst. Bijzondere digitale ervaringen die zij opdoen bij het ene bedrijf, verlangen zij ook van jouw organisatie.

Pak je kansen

Welke trends en marktontwikkelingen zijn relevant voor ondernemers, merken en professionals in de schoonheidsbranche? En speel jij al voldoende in op deze trends en ontwikkelingen? Of liggen er voor sommige bedrijven kansen in voeding, de eerstelijnszorg of  preventieve wellness?.

Ben jij in staat de (digitale) wensen van klanten te beantwoorden? Bedrijven hebben geen keuze meer. Het is digitaliseren of ten onder gaan. Kijk goed wat er om je heen gebeurt en pak je kansen.

Heb je te weinig tijd of vind je het moeilijk om nieuwe trends en ontwikkelingen te implementeren in jouw bedrijf zodat je klaar bent voor de toekomst?  Ik help je graag bij het versterken van jouw (online) propositie. Vul de quickscan in.

beauty concept mooy

Nieuw beautyconcept Mooy in Antwerpen

Beauty concept Mooy In Antwerpen vind je het nieuwe beauty concept…
tieners en cosmetica

Waarom tieners cosmetica gebruiken

Waarom tieners cosmetica gebruiken Hoe voelen jongeren zich…
cosmetisch arts knmg

Cosmetisch arts KNMG beschermde titel

Cosmetisch arts KNMG beschermde titel Vanaf 1 juli 2019 is de…
wet cosmetische ingrepen

Wetgeving cosmetische ingrepen wordt aangepast

Steeds meer mensen laten cosmetische ingrepen verrichten. Omdat…
koopmotief cosmetica

Waarom koopt de consument cosmetica?

Breed marktonderzoek onder Nederlanders van 16-75 jaar geeft…
promotie schoonheidssalon huidprofessional

De schoonheidsspecialist kan meer dan de consument denkt

De Huidprofessional Er is een grote diversiteit aan beauty professionals…
cosmetica merk schoonheidssalon overname

Overname cosmeticamerken uit professionele schoonheidsbranche

Cosmeticamerken in professionele schoonheidsbranche worden overgenomen Cosmetica…
cosmetica verkopen influencer

Cosmetica verkopen anno nu

Cosmetica verkopen anno nu De manier waarop er vroeger cosmetica…
duurzaam ondernemen schoonheidssalon

Eerste échte duurzame schoonheidssalon staat in Bergen op Zoom

Echt duurzaam ondernemen met je schoonheidssalon Loes Frijters-Tempelaars,…
distributiekanalen cosmetica

Online verkoop cosmetica wint snel terrein

Cosmetica distributiekanalen 2016 Cosmetica en geuren komen…